Het woord van de president 2024

president Beste leden,

Oekraïne, Israël, wat een spanningen zijn er op dit moment in de wereld. Hieraan voegen we de terroristische aanslagen of dreigingen toe die voortkomen uit deze spanningen en die veel Europese landen, inclusief de onze, treffen. 2023 eindigt niet in vreugde en vrede. Laten we ook denken aan degenen die ons dit jaar hebben verlaten. Ze zijn bijzonder talrijk, maar het is waar dat we allemaal ouder worden.

We hadden de gelegenheid elkaar te ontmoeten op 29 april in Koksijde waar we ondanks de afstand, ondanks de voorjaarsvakantie, nog met 47 waren. Op 21 oktober waren we met 37 in de regio van Chimay, in Poteaupré. Het verminderde aantal deelnemers aan deze twee maaltijden kan worden verklaard door de afstand die sommigen moesten afleggen, hoewel sommige mensen, om hun plezier om elkaar weer te zien niet te onderbreken, besloten daar te blijven. Een andere reden lijkt het gebrek aan informatie over onze verschillende evenementen te zijn. Wij streven er echter naar om de leden van onze vereniging zo goed mogelijk te informeren. Er zijn altijd ‘recalcitranten’.

Wij herinneren u eraan dat de organisatie van onze activiteiten via de website van de vereniging aan iedereen bekend wordt gemaakt. Ook worden leden van de Vereniging via de krant geïnformeerd over de organisatie van een activiteit. Wanneer het deelnemersquotum te laag wordt geacht, zullen we overwegen om in de toekomst een herinneringsmail te sturen naar de volledige leden. Vandaar het belang om ons op de hoogte te stellen van uw e-mailadres en eventuele wijzigingen daarin.

Als het gaat om het organiseren van activiteiten, heeft de ervaring ons geleerd dat leden er vaak de voorkeur aan geven een paar uur door te brengen met het ophalen van herinneringen aan herinneringen uit het verleden, in plaats van zich verplicht te voelen om deel te nemen aan een bezoek of een andere activiteit. Daarom combineren we een maaltijd niet altijd met een activiteit. We proberen ook evenementen te kiezen tegen een betaalbare prijs. Sinds 1989 hebben wij ruim vijftig activiteiten georganiseerd. Wij staan ​​open voor nieuwe ideeën. Vergeet niet uw wensen aan ons kenbaar te maken. Zelfs de meest dwaze. Ondanks mijn herinnering in onze vorige nieuwsbrief hebben zich maar heel weinig mensen gemeld. Er komt een tijd dat we onszelf moeten herhalen. Dit is dit jaar het geval. Op 4 mei gaan we naar Blegny. De details van deze maaltijd vindt u in dit bulletin. U kunt de mijn, de permanente tentoonstelling of de biotoop van de terril bezoeken, of zelfs een ritje maken met het toeristentreintje. Alle informatie met betrekking tot de verschillende mogelijkheden is beschikbaar op de site van Blegny-Mine. U kunt ze ook bij ons opvragen. Wij geven ze graag aan u door.

Op 6 oktober ontmoeten we elkaar op het landgoed Fraichau. Gelegen op de hoogten van Profondeville, kijkt het uit over de Maasvallei en biedt het een ongeëvenaard panorama in de regio. Het prachtige park van 5 hectare, bezaaid met eeuwenoude bomen en het prachtige prieel, geklasseerd als Waals natuurlijk erfgoed, nodigen u uit voor een wandeling.

In mijn laatste communicatie heb ik de vernieuwing van onze website aangekondigd. Onze Site werd in de week van 8 tot 15 december 716 keer geraadpleegd en de afgelopen maand ruim 2.300 keer. Nu is het tijd om uw bijdrage voor 2024 te betalen. Deze bedraagt ​​12 euro. Deze bijdrage wordt in één keer vóór 1 maart betaald. Het is geldig voor het lopende kalenderjaar (januari tot december) en geeft recht op het lidmaatschapsstatuut en de voordelen die daaraan gekoppeld zijn (informatieblad, korting op maaltijden en festiviteiten van het jaar). Om administratieve redenen is het noodzakelijk om uw overschrijving te doen op de volgende rekening:

IBAN: BE 16 7805 9133 7574 BIC-code: GKCCBEBB
Amicale 13W MSL Rue de Loverval, 339 6200 Châtelet
Met mededeling: bijdrage 2024

Aarzel niet om ons uw artikelen voor het tijdschrift te sturen en ons op de hoogte te stellen van elke adres- of e-mailwijziging.

Al onze beste wensen voor geluk en gezondheid voor 2024.
Tot snel. Tot ziens.

Uw voorzitter